Поради для батьків

ІНСТРУКЦІЯ

для батьків здобувачів освіти ЗОШ І-ІІІ ст. №1 с. Городківка щодо організації дистанційного навчання на період запровадження карантину

1. Памʼятайте!!! Карантин – це не час для відпочинку. Графік дитини має залишатись таким, як під час навчального періоду.

2. Приєднайтеся до батьківської групи класу, яка створена Вашим класним керівником у мобільному додатку Viber та на платформі Google Workspace for Education.

3. Створіть умови для організації дистанційного навчання Вашої дитини.

4. Визначте чітко робочі години для виконання Вашою дитиною завдань, отриманих від учителів.

5. Заняття проводяться відповідно до діючого розкладу уроків на ІІ семестр. Учень має право звернутися до вчителя за індивідуальною допомогою чи консультацією на платформі Google Workspace for Education, або зателефонувавши за номером вчителя, який можна взяти у класного керівника.

6. Не допускати перевантаження учнів під час організації дистанційного навчання.

7. Контролюйте виконання дітьми отриманих завдань та їх (Ваш) зворотній зв’язок з класним керівником.

8. Надавайте посильну допомогу дітям при виконанні завдань.

Важливо провести дитині інструктаж та нагадати про основні правила поведінки в побуті, наголосити, щоб вона не відчиняла двері незнайомцям, не гралась з вогнем та електроприладами.

5 РЕЧЕЙ ПРО КОРОНАВІРУС, ЯКІ ПОТРІБНО ЗНАТИ БАТЬКАМ – МОН ТА МОЗ ДАЮТЬ РОЗ’ЯСНЕННЯ

5 основних речей, які мають знати батьки про коронавірусну інфекцію COVID-19 та про те, як реагувати, щоб убезпечити свою родину від хвороби. Про це розповідають Міністерство освіти і науки України разом з Міністерством охорони здоров’я сьогодні, 12 березня 2020 року.

«Уряд оголосив загальнонаціональний карантин до 3 квітня. Однак ми розуміємо, що просто не ходити до школи чи іншого закладу освіти – недостатньо. Важливо, щоб батьки знали, як діяти в ситуації карантину та від чого берегти дітей. Тому така інформація зараз дуже потрібна», – розповіла заступниця Міністра освіти і науки України Любомира Мандзій.

 

Джерело»   


Як організувати навчання дитини вдома у період карантину

З 12 березня в Україні впроваджено тритижневий карантин — закрито школи, університети і навіть дошкільні навчальні заклади, діти перебувають вдома. Але карантин – це не канікули. Процес навчання потрібно продовжувати вдома самостійно, керуючись рекомендаціями учителів. Батькам варто допомогти дітям організувати вивчення навчальних дисциплін у домашніх умовах, щоб повернення з карантину до школи відбулося максимально комфортним.

1. Скласти розклад занять

Для того, щоб ефективно організувати навчальний процес вдома, потрібно включити навчання в режим дня дитини. Щоб вона чітко знала, що вранці вона 2 години займається, до прикладу, математикою і проходить онлайн-курс з англійської мови, а після обіду створює проект (робить поробку) і читає.

Зазвичай найпродуктивнішим часом для навчання є ранок. Хоча, звісно, складаючи розклад, орієнтуйтеся на особливості власної дитини.

В онлайн-заняттях і дистанційному навчанні загалом ви можете регулювати навантаження і вибудовувати гнучкий графік. Тож навчальні години можуть тривати трохи більше або менше, залежно від віку дитини та її індивідуального темпу.

Бажано також складати план занять на наступний день звечора і дотримуватися щодня однакових часових рамок — наприклад, навчання о 10:00 – 12:00 вранці й о 15:00 – 17:00 ввечері. Це допоможе дитині організуватися і розвивати навички тайм-менеджменту.

Якщо молодшому школяру важко морально впоратися з певним обсягом роботи, запропонуйте йому намалювати на аркуші кола, які відповідають кількості необхідних завдань, і по черзі розфарбовувати чи закреслювати їх. Виконали одне завдання — і закреслили коло.

2. Дотримуватися режиму дня

Дитині дуже важко буде повертатися до навчальних буднів, якщо зараз її графік дуже зсунеться. Тож бажано продовжувати лягати спати, прокидатися, харчуватися і гуляти в один і той самий час.

Навчальний розклад можна об’єднати зі справами по дому, ідеями для дозвілля, прогулянкою, роздрукувати і прикріпити на стіну (можна зробити його з картинками, тематичними наліпками тощо). Він буде нагадувати дитині про її справи на день й розвиватиме навичку самоконтролю.

3. Організувати робочий простір

На ефективність навчання дуже впливає робоче місце. Тож, щоб дитина могла зосередитися на виконанні завдань, потрібно забезпечити її комфортним та зручним робочим місцем. Адже навчання на дивані або лежачи в ліжку, буде сприяти відволіканню і шкодити здоров’ю дитини. Тому виберіть окремий куточок у будинку та обладнайте його.

Для проходження онлайн-програм у дитини має бути можливість працювати з персональним комп’ютером чи ноутбуком, а також стабільне з’єднання з Інтернетом. Кімната, в якій дитина буде займатися навчальною діяльністю, має добре вентилюватися, щоб школяр міг дихати чистим повітрям, а не пилом, який накопичується за цілий день у погано вентильованому приміщенні. До слова, провітрювання кімнат є дуже ефективним засобом протидії вірусам.

Не забудьте забезпечити необхідні умови для роботи в онлайн-режимі і подбати про інформаційну безпеку (встановити антивірусну програму, програми, що блокують небажаний вміст на сайтах, тощо)

А, щоб дитина не вибивалася з графіка і могла стежити за часом, поставте на її робочому столі годинник.

4. Усунути фактори, що можуть відволікати дитину

Середовище, що не відволікає увагу, дозволить школярам навчатися ефективно та допоможе почуватися більш спокійно. Тож під час виконання завдань дитиною намагайтеся забезпечити відсутність сторонніх шумів — вимкніть сповіщення мобільного телефону, комп’ютера, телевізор та радіо, голосно не розмовляйте.

Певна фонова музика може допомогти дитині налаштуватися на навчання, але важливо, щоб вона не була занадто голосною і не стала відволіканням.

5. Робити регулярні перерви

Під час виконання завдань важливо кожні 25-30 хв робити короткочасні перерви для виконання зорової гімнастики, випивання склянки води тощо. А кожні 45-60 хв — влаштовувати перерви протягом 10-15 хвилин, щоб розім’яти руки та ноги (танці, заняття спортом), уникнути перенапруження очей від комп’ютерного монітору та залишатися сконцентрованим.

Навчання невеликими блоками дозволяє мозку краще зрозуміти та зберегти інформацію. А фізична активність покращує кровообіг, активізує фізіологічні процеси, що сприяють сприйняттю, відтворенню й опрацюванню інформації.

Крім фізичних вправ, дитина може під час перерви зайнятися справами по дому (скласти іграшки, погодувати риб тощо) чи погратися.

Але дуже важливо, щоб під час відпочинку дитина уникала перебування перед монітором (не гортала стрічку новин у соціальних мережах, не переглядала відео та не грала в комп’ютерні ігри), щоб її очі могли повноцінно відпочити.

6. Чергувати онлайн-навчання з іншими видами навчальної діяльності

Бажано включати в навчальний час не лише слухання онлайн-лекцій чи виконання завдань на комп’ютері, а і роботу в зошиті, читання книг, створення проектів, спостереження, експериментування.

Важливо навчити також дитину конспектувати, робити замітки для кращого засвоєння та запам’ятовування інформації.

І не забувайте влаштовувати перевірку знань після засвоєння інформації — нехай дитини відповідає на запитання, переказує, проходить тести, робить контрольні та олімпіади. При цьому «вимірюйте» успішність навчання якісними, а не кількісними показниками. Критеріями можуть бути розуміння правил, точність виконання математичних операцій, грамотність письма тощо. Це орієнтує дитину на реальний результат, а не його імітацію.

7. Мотивувати дитину до успіху

Мотивація може бути різною — зовнішньою (заохочення, як-то дозвіл погратися на комп’ютері, купити іграшку тощо) та внутрішньою — власне пізнавальний інтерес дитини (який підвищується від підтримання допитливості дитини, похвали за її досягнення тощо).

Звісно, ви можете поєднувати обидва види мотивації, але більш ефективним для дитини буде вироблення саме внутрішньої.

Пам’ятайте: ваші заохочення та уважність показують дитині, що ви пишаєтесь її роботою і її зусилля не залишаються непоміченими.

8. Спілкуватися з іншими

Комунікація може також допомогти підвищити ефективність навчання. Можна зв’язатися з учителями, зареєструватися на форумах, підтримувати зв’язок з батьками однокласників вашої дитини.

Можна об’єднатися й створити групу, де будете ділитися корисними ресурсами та досвідом. При цьому в дітей може бути власна група, де вони зможуть ставити запитання, допомагати один одному вирішувати завдання, ділитися враженнями тощо.

При цьому намагайтеся не порівнювати успіхи вашої дитини з іншими, адже всі вони — унікальні та розвиваються у власному темпі. Нехай діти чують від вас слова підтримки та отримують завдання, які відповідають їх рівню, цілям і потребам.

9. Залучатися до процесу навчання

Залишайтеся причетними до дистанційного навчання вашої дитини, допоможіть їй скласти графік, розібратися з цілями та курсами, налагодити режим дня.

Молодші школярі, крім того, на початку онлайн-навчання потребують значної допомоги від дорослих. Батькам, можливо, буде потрібно допомогти дитині увімкнути пристрій, увійти в додаток, прочитати інструкції, натиснути в потрібному місці, ввести відповіді тощо.

Однак пам’ятайте: чим старшою є дитина, тим більше вона має займатися самостійно. З сьомого-восьмого класу варто підключатися до його занять лише за потреби. Підлітки цілком здатні самостійно опановувати матеріал, здавати тести та організовувати своє навчання. Тож створіть дитині такі умови, в яких вона буде відчувати свою відповідальність за навчання.

При цьому цікавтеся її успіхами, враженнями від онлайн-навчання, попросіть ділитися труднощами, підтримуйте свого школяра.

Залишаючись залученими, ви покажете дитині, що зацікавлені в її освіті, і це безпосередньо вплине на її успішність та підвищить впевненість у собі.

Бажаємо успіхів! Здоров’я всім і пам’ятайте – карантин скоро скінчиться!