
22 лютого у СЗШ І-ІІІ ст. №1 с. Городківка стартував тиждень української мови та літератури, присвячений Міжнародному дню української мови та літератури і 150-річчю від дня народження Лесі Українки.
План проведення тижня української мови і літератури
1. Відеовідгук « Мова – це доля народу».
2. Інтелектуальна гра-конкурс знавців української мови «Мова – душа нації». Виборювання ТЕНДЕРА за право одержати «у власність сейф мовних знань» ( учні 11-А).
3. Лінгвістичний нонстоп « Українська мова – це наш дух, наша мова і пісня» (учні 11-Б класу).
4. Урок-літературний колаж « Упіймай асоціацію» на тему «Довго щирими словами до людей промовлятиму я» (150-річчя від дня народження Лесі Українки) (Учні 11-Б класу).
5. Урок-досьє на героїв драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» (учні 11-А класу). Захист учнівських проектів.
6. Літературний вернісаж « Орлині крила мала за плечима» (учні 7-Бкласу).
7. Урок-літературний портрет. « Леся Українка – дочка Прометея» (учні 8-А класу).
8. Радіопередача « Ці пісні не вмруть між нами зроду»
9. Мовний тюнинг « Українська – це модно! Українська – це круто!
Українській мові – бути! » (учні 10 класу).
10. Імпресія-меседж « Золоте серце української – батьківської і материнської» (учні 5-А класу).
11. Комеморативна гра « На вівтар Лесиного слова я серце своє юне покладу» (учні 8-Б класу).
12. Фотобутафорія на тему «Довго щирими словами до людей промовлятиму я» (учні школи).
13. Відеореліз « Кришталеві джерела» (до Дня рідної мови та 150-річчя від дня народження Лесі Українки) (кращі читці школи).
Упродовж тижня у стінах школи звучали вірші, проводилися заходи, присвячені Міжнародному дню рідної мови і творчості геніальної поетеси, на коридорі була розміщена бутафорія та символічний банер, який нагадав усім про величний ювілей Лесі Українки.
Виборювання тендера
22 лютого учні 11-А класу доводили думку, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава. Одинадцятикласники брали участь в інтелектуальній грі-конкурсі « Мова – душа нації», що проводилася у формі виборювання ТЕНДЕРА за право одержати «у власність сейф мовних знань». Перемога в тендері присуджувалася на підставі найкращого засвоєння мовних явищ. Рівень знань перевірявся шляхом виконання низки випробувань. У кінці заняття кожен одинадцятикласник отримав від учителя «Абетку побажань».
Лінгвістичний нонстоп
У рамках тижня української мови та літератури, присвяченого Дню рідної мови і 150-річчю від дня народження Лесі Українки, учні 11-Б класу провели лінгвістичний нонстоп «Українська мова – це наш дух, наша мова і пісня». Гра дала змогу ще раз довести, що доля мови залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її. Одинадцятикласники у цікавій змагальній формі повторили значний масив лінгвістичного матеріалу, шліфували вміння швидко і точно формулювати свою думку.
Урок-досьє на героїв драми-феєрії Лесі Українки
«Лісова пісня». Захист учнівських проектів (учні 11-А класу)
Готуючись до уроку-захисту проєктів учні 11-А класу збирали « досьє» на всіх персонажів драми-феєрії Лесі Українки « Лісова пісня». Був задіяний весь матеріал, що стосується героїв (людей і міфічних істот) і проблем, порушених у творі. Учні створили надзвичайно цікаві презентації з гіперпосиланнями, що ілюструють усі аспекти життя персонажів і стосунків між ними. У святковий день відзначення 150-річчя від дня народження геніальної Лесі Українки одинадцятикласники поглибили свої знання про видатну письменницю, розвивали нестандартне мислення, училися генерувати нову, оригінальну ідею й виражати особисте «я».
Урок-літературний колаж «Упіймай асоціацію»
Урок на тему «Довго щирими словами до людей промовлятиму я»
До 150-річчя від дня народження Лесі Українки учні 11-Б класу ( учитель Харук Н. А.) провели урок-літературний колаж « Упіймай асоціацію» на тему « Довго щирими словами до людей промовлятиму я». Підсумовуючи свої знання про геніальну поетесу, учні будували асоціативні ланцюжки, створювали літературно-мистецькі колажі, на яких був завізуалізований навчальний матеріал про життєвий і творчий шлях письменниці. Розгадати асоціацію, яку передає картинка, упіймати та помітити її перехрестя з іншими літературними поняттями було головним завданням одинадцятикласників.
![]()
Поетичний вернісаж
Урок української літератури у 7-Б класі перетворився на справжнє свято до 150- річчя від дня народження геніальної української поетеси Лесі Українки. Під керівництвом учителя Харук Н. А. семикласники підготували і провели поетичний вернісаж « Орлині крила мала за плечима». Учні розширили і поглибити свої знання про велику українську письменницю Лесю Українку. Розвивали вміння сприймати та аналізувати поетичні твори; відчувати красу художнього слова, розвивати виразність читання, творчу уяву.
Літературна тусовка на межі століть
Знаємо, що Лариса Косач з дитинства перебувала в інтелігентному, творчому середовищі. Уявно побувати в ньому мали змогу учні 8-А класу на уроці української літератури під керівництвом учителя Харук Н. А. Восьмикласники створили рольову гру, учасниками якої стали Леся Українка, Олена Пчілка, Михайло Драгоманов, Михайло Коцюбинський та ін. Учні ознайомилися з історичним контекстом, біографіями заявлених постатей, їхніми поглядами. Із зацікавленням домислювали, про що би говорили на зустрічах ці діячі, про що би сперечалися, а в чому доходили б згоди.
